چگونه قرارداد بنویسیم؟

خانه » قرارداد » چگونه قرارداد بنویسیم؟

چگونه قرارداد بنویسیم؟

Rate this post

تنظیم قرارداد

سال 1388 در واحد حسابداری یک شرکت بزرگ بازرگانی مشغول به کار شدم خب کاری که باید می کردم قاعدتا در ارتباط با حساب و کتاب و سند زدن و … بود. چند ماهی از حضورم در این شرکت سپری شده بود که مسئولیت پیگیری تعدادی از قراردادها از زمان عقد قرارداد تا انتهای آن یعنی تسویه حساب و عودت تضامین به من سپرده شد، سعی کردم در مورد قرارداد و قرارداد نویسی اطلاعات کسب و کنم . یکسری کتاب و مطلب و مقاله در این خصوص مطالعه کردم و در حین کار هم به مراتب اطلاعاتم بیشتر شد. در این مطلب قصد دارم مهمترین مواردی که در یک قرارداد مطرح هست رو با شما به اشتراک بذارم .

با بیمه جو همراه ما باشید 

 

چگونه قرارداد بنویسیم؟

همواره طرفین قرارداد ( فرمت خام قرارداد ها از اینجا دانلود کنید ) تلاش می کنند تا امتیارات بیشتری را به خود اختصاص دهند  البته این حق آنهاست تا جایی که مراوده از حالت برنده – برنده خارج نشود . با توجه به اینکه طرفی که قرارداد را تنظیم می کند اقبال بیشتری در چربش آن به سمت خود ( و یا سازمان ) دارد فراگیری مهارت قرارداد نویسی را به شما توصیه می کنم تا هم در تنظیم آن اطلاعات داشته باشید و هم زمانیکه قراردادی تیپ ( : در موردش بیشتر توضیح خواهم داد ) را برای امضا بشما دادند عاقبت اندیشانه و دقیق آن را بررسی و سپس امضا کنید.

نکته : دفاتر اسناد رسمی فقط می توانند امضا و هویت طرفین قرارداد را گواهی نمایند : از بعضی دوستان شنیده ام که برای تنظیم قرارداد به دفاتر اسناد باید مراجعه کرد که جز پرداخت هزینه های اضافی سودی در بر نخواهد داشت .

نکته : قبل از بستن قرارداد دقت کنید طرف مقابل کیفیت ، تجربه ، امکانات اجرای کار شما را داشته باشد .

 

نکات مهم در تنظیم قرارداد

قرارداد

در قانون ایران، در بیشتر مواقع از کلمه عقد بجای قرارداد استفاده شده است. ماده 183 قانون مدنی عقد را این چنین تعریف کرده است : عبارتست ازاین که  یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر بر امری تعهد کنند و مورد قبولشان باشد.

بستن قرارداد حتی اگر بین اعضای یک خانواده ( مثلا پدر و پسر باشد ) و آنها هرگز نخواهند علیه یکدیگر دعوای حقوقی راه اندازند و یکدیگر را به زندان بیندازند. دست کم این خاصیت را دارد که طی آن هر 2 طرف خواسته ها و اولویت های خود را به یکدیگر منتقل کنند.

بهتر است هر کاری که ملزوماتی مانند کیفیت ، کمیت ، مدت ، هزینه ، ضمانت و نظارت و … را دارد قرارداد ببندید.

بهتر است قراردادهای فروش و نصب بصورت کاملا جدا بسته شود تا در مواقعی که نیاز به مفاصاحساب تامین اجتماعی می باش%

توسط | 1397/5/10 16:49:34 شهریور 7ام, 1396|قرارداد|دیدگاه‌ها برای چگونه قرارداد بنویسیم؟ بسته هستند

در باره نویسنده :

سوالی دارید یا به مشکل خوردید ؟

همین حالا تماس بگیرید